Önsöz

Fotoğrafım
Köprünün üzerinde omzumda uyurken, seni izliyordum, boğazı aldatırken.

10.19.2009

*

.
 
Kendimi -budala- gibi hissediorum. 


Dostoyevski'nin en büyük aşk romanı. Kendi romanlarının en etkileyici kadın kahramanı Nastasya Filippovna ve peygamberimsi kahramanı Prens Mışkin kendi yorumu ile -fantastik- hayatları. 


Kendiside bir Dostoyevski hayranı olan Mazlum Beyhan gerçekten inanılmaz bir çeviriye imza atmış. İletişim yayınlarından olan bu baskısını şiddetle tavsiye ediyorum. Birde Liza Knapp'in yazdığı önsöz gerçekten kapsamlı bir araştırma ve Dostoyevski'nin bu kitabı yazarken hangi ruh halinde olduğunu anlatan bir açıklama.

.

2 yorum:

sükunet mecmuası dedi ki...

tavsiyen üzerine bugün aldım mazlum beyhan ın çevirisini.daha önce okumuştum ama çevirilerin kitaplara çok farklı bir hava kattığını düşünüyorum ben de umarım güzeldir:)

Arturo dedi ki...

birkaç çeviriyle karşılaştırıp aldığım bir kitap.
beğeniceğinden eminim